torsdag, december 02, 2010

bloggar sittandes...

...bara för att träna mig på att sitta igen. låter knäppt.
kom hem från läkaren för en knapp halvtimme sen. gillar inte han jag var till, kom på när jag såg honom att jag varit en gång tidigare till honom, och min uppfattning om honom har inte ändrats. (hade ju egentligen bokat in en tid till imorgon, till en annan läkare, men i morse dök den här tiden upp till den här läkaren, fanns inte igår på nätet, så jag bytte för tiden kändes mer gemytlig. borde alltså inte ha gjort det. menmen...)
ok. jag förstår att läkares uppgift är att ta reda på var felet ligger, men om man säger att man har ont så är det väl inte så speciellt bra att begära att patienten gör konstiga rörelser eller att trycka på ryggen så att det bara blir värre?! nåväl. en vecka sjukledig ännu. och efter det hoppas jag verkligen att jag kan börja jobba igen!
läkaren sa åt mig att stretcha och träna mag- och ryggmuskler, besöka simhallen 3-4ggr - vilket liksom strider mot vad min fysio har sagt. har jag ont ska jag inte träna för det bara förvärrar saken. så vem ska jag lyssna på?!
det är ju inte så att jag ligger 24/7 på soffan heller. jag går ju ut med hunden 2-3ggr per dag, och för var dag klarar jag av längre och längre promenader om än i långsam takt. försöker hålla mig sittandes så länge jag bara klarar det varje dag, och upp och går i lägenheten är jag hela tiden - till köket för nåt att äta eller dricka, till wc osv. men att sitta 6-9h på jobbet är helt out of the question just nu. men vi kommer dit, så småningom!
men nu, efter promenaden till och från terveystalo + hans "undersökning" behöver jag få lägga mig ner en stund.

känner mig övergiven, uppgiven och totalt uttråkad!