torsdag, augusti 16, 2012

told you so...

när vädret var som värst i sommar, och många trodde att sommaren var förbi, så sa jag att nej, nej, sommaren börjar när min semester börjar. och visst hade jag rätt! från måndag har det ju varit helt underbart väder! nästan för underbart väder säger jag ändå, för inte vill man ju vara inomhus och packa och städa när solen värmer på för fulla muggar utomhus.

kom just in med jewel från en 20minuters promenad in the hoods. varmt! så jag lämnar detta kaos här, åker inte till skolhusgatan för att städa och packa det absolut sista, utan styr kosan mot närmaste gräsplätt (ja, inte bakgården dock) och lägger mig ner med en god bok och massor läskande dryck.
ikväll vill jag gärna spendera hela kvällen utomhus också, föreslagsvis beachvolley (om någon jag känner ägen en passande boll), vill träffa vänner jag inte sett på en stund, och bara njuta av ledigheten och sensommarens härliga värme! vem hänger på!?

men nu, nu går jag ut!


ps. borde jag kanske önska mig sol till imorgon, och dan därpå, så blir det kanske regn istället? för nu har jag ju önskat dåligt väder, men bara fått bra väder... måste ju ta itu med städningen på skolhusgatan snart...