torsdag, augusti 09, 2012

laugh out loud

jag kunde likväl gråta, men jag väljer att skratta. för jag har nackspärr och värsta stela ryggen från mellan skulderbladen och upp. att sån tur har jag.
tog mig till jobbet, tog en panacod och väntade en timme (utan lön förstås) på att stelheten och värken skulle ge med sig. vill inte ta sjukledigt två dagar före semestern.
en timme efter att min arbetstur egentligen skulle börja satte jag försiktigt igång. har hunnit med två av sju maskiner. sakta men säkert ska jag nog få allt gjort, men det kommer ta så mycket längre än vanligt.
goes to show än en gång, att sängen* i min nuvarande lägenhet inte är bra för mig. sov halva natten på soffan och kröp sen ner i sängen mitt i natten efter att jag vaknade upp och behövde gå på toaletten. borde inte ha gjort det, för jag kan inte tro nåt annat än att sängen är boven i dramat och orsaken till nackspärren och vad som kändes som ryggskott i övre ryggen.

måste. hålla. ut.



*hyresvärdens säng, som lämnats i lägenheten när jag flyttade in.