tisdag, augusti 28, 2012

reminiscing

i.o.m. flyttstädaset gick jag igenom otaliga pappersfoton som låg i otaliga lådor. endel åkte direkt i rosket, ni vet, förr i tiden fanns inte digitala kameror, och då var man så tvungen att framkalla hela rullen. och jag slängde typ aldrig något, fastän hur oskarpa dom var. men nu åkte alltså en del i rosket. 
förr i tiden gick jag på många spelningar, och kameran följde alltid med. hittade en hel hög med såna bilder. tog kontakt med dom som figurerade mest på fotona, frågade om dom ville ha en bild eller två.
idag hade jag stämt träff med två av dem, och båda fick varsin bunt med foton. och oj så roligt det var! fick höra anekdoter om keikkabussar som kört iväg med all utrustning, om stulna videokameror... många skratt och goda minnen!


dessutom fotade jag idag x antal pappersfoton från ett årtionde tillbaka och satte upp dem på fb - blast from the past. och hittills har jag enbart fått glada kommentarer från dom som var med. alltid kul att titta tillbaks och minnas the good old days!


men nu borde jag sluta med tillbakablicken och titta framåt - min väska och jewels väska ska packas, om 24h sitter jag på ett flyg till värmen och jewel befinner sig i sundom...