fredag, augusti 03, 2012

kloka råd

lindah kom på besök i mitt drop-in loppis och åkte hem med en överfull påse kläder och annat smått och gott. hon lämnade lite pengar åt mig, men även något ännu mer värdefullt för mig - goda råd om packning och flyttning! jag är som känt en samlare, och vet att jag måste göra mig av med en hel massa grejer p.g.a. att det inte kommer att rymmas i nya lägenheten. vill ju inte heller förvara en massa stuff uppe på vinden eller nere i källaren. måste sluta tänka "jag kan komma att behöva det här nån dag...", speciellt när jag inte använt just den grejen under dom fem år jag bott här. det är inte kanske så mycket att jag har svårt för att slänga saker, jag bara inte kommer igång med det. men det ska gå. av med datorn, av med tvn, på med bra musik och sätt igång. hur svårt kan det vara liksom?!


tack lindah, för all hjälp, stöd, tips och för att du finns!