onsdag, augusti 15, 2012

one thing missing

hur har jag kunnat lämna båda kamerorna på gamla stället?! nåväl, ni får nöja er med en mobilbild, så detta inte blir enbart en text-blogg.


här ser ni jewel, som älskar att titta ut genom fönstret, min första "måltid" * och i bakgrunden totalt kaos. det blir tnt7 på tv hela kvällen, för remoten är på gamla stället. tror dock att jag kommer somna fort ikväll - har lyckats få upp mina s.k. mörkläggningsgardiner, hoppas dom ger mig ro att somna. har ju aldrig bott på första våningen (i stan alltså) så det känns lite konstigt att ha fönster som vem som helst egentligen kan titta in genom. tur då att mina fönster är mot bakgården.
 

*inte precis någon gourmet-måltid som jutta så ofta avnjutit i den här lyan, se här t.ex.:



hittills har jag sett två vakio kunder från mm som bor i det här huset. bra eller dåligt, det vet jag inte ännu. men det vet jag, att pressen att flytta in i lägenheten efter jutta, ja den är stor. jutta är känd för att vara pratglad och superdupertrevlig och positiv, dag ut och dag in, och hon har alltid en minut över för att prata med folk hon möter. så jag kan tänka mig att hon ofta stått på gården eller i trapphuset och diskuterat dittan och dattan med alla mommon som bor här i huset. om dom förväntar sig samma av mig så lär dom bli besvikna. eller missförstå mig inte nu, visst pratar jag gärna med mina grannar, men att varje dag börja prata om vädret eller hunden eller vadsomhelst, ja, det är bara inte riktigt jag. i'm a lonewolf, minding my own business för det mesta... men ett leende, ja det lär dom nog få, för det är jag bra på!

jewel tycks ha kommit till ro nu, leker med vovvo som bäst. och jag, ja jag har slängt upp fötterna på soffan och slappnar av för första gången idag. snart blir det en kvällspromenad och sen väntar en jungfrufärd i hifi-duschen - undras om jag ens får på den?!


ja, se, det blev några bilder till sist, tacka vet jag internet!