måndag, augusti 20, 2012

ångest

idag har jag varit på ärende-runda.
*veterinären (tack irina för skjuts!) - antibiotika åt jewel, hon har börjat snarka och snorka igen så mycket, och även fast hon utåt sett inte tycks störas av det, så störs i.a.f. min nattsömn av det. visade även upp en böld på hennes nedre region, som snabbt konstaterades vara bara en vårta och inget att bry sig om om den inte blir varig...
*elektriska - uppsägning av elen på skolhusgatan.
*disponenten - meddelade att jag flyttar ut.

sen upp en sväng till skolhusgatan. och herrejee vad jag fick ångest*! där var svettvarmt och unket. gick en sväng genom rummena och konstaterade att jag inte ville vara där. stack till stan istället.
 
*clas ohlson - ville hitta en svart eller röd saft/vattenkanna (köket kommer att gå i svart, rött, silver och vitt). hittade ingen kanna, kunde inte heller köpa uv-filter till macro-objektivet för jag var osäker på storleken. köpte istället fryspåsar samt doftljus (hösten närmar sig med stormsteg!).
*h&m - två par shorts och en strandklänning. rea. ja, jag vet, jag behöver inte köpa en massa nytt. och har ju lovat mig det dessutom. men shorts har jag bara ett par som kan tas med till södern, jag åker ju om 1½vecka! och strandklänningen var så pass billig att man t.o.m. kan lämna den på hotellet ifall det inte finns rum i resväskan hem...
*if - meddelade ny adress och kollade upp lite saker angående hemförsäkringen, sa upp husdjursförsäkringen - har betalat i snart 3 år i "onödan", eftersom jewel är så gammal så täcker inte försäkringen längre annat än om hon skulle bli påkörd.
*och sen ännu till ett ställe, men det berättar jag om först när jag fixat och trixat lite...


*ångesten återkommer jag till i ett senare inlägg!