lördag, mars 31, 2012

sudden death

jag fullkomligt hatar förlängning i ishockey.
främst för att det är så himla spännande, så hjärtat inte riktigt vill hinna med, för gör "fel" lag mål så är det över.
men idag, ja idag hatade jag förlängning ännu lite mera.
för det känns så orättvist när domarna inte vågar blåsa av för utvisning för att inte "avgöra" matchen. en utvisning som skulle ha kunnat rädda oss från förlust. för förlust var just vad det blev idag. och mitt hjärta är tomt. min hjärna är tom. hela jag är tom.
ännu är det inte över. nya tag på tisdag, en till vinst från tammerfors och bortais - det är inte omöjligt, det gick ju i torsdags - och allt är öppet igen. men en förlust till och ligadrömmen går än en gång i kras.


hockey sport. eteenpäin. emme koskaan luovota. ollaan aina mukana. seistään teidän rinnalla.