söndag, mars 25, 2012

single 'til i die

hade ett par arbetskompisar på besök igår kväll. dom hade stora planer på att ta med mig ut på krog och hitta mig en karl. jag följde med dem till puben, men gick hem när dom sedan fortsatte till waild.
varför? jag går ju nästan aldrig på krog nuförtiden, så borde ju ha tagit chansen när någon frågade mig.
men jag valde att gå hem, för att:
jag tror inte man hittar sin livs kärlek på krogen. eller ja, vem vet, kanske.
jag har tydligen förutfattade meningar om waild - lihatiski och medelålders förfriskade slafsiga karlar. not my cup of tea.
jag går hellre hem efter ett par glas vatten på puben, med humöret på topp, än att gå hem från krogen, alltför sent, trött och besviken som så många gånger förr. och vaknar upp dagen efter, med världens huvudvärk och morkkis.
jag tror på att den där karln som är menad för mig, ja han dyker upp när jag minst anar det. men hellre förr än senare dock!

three times duckface

ser fram emot veckan som kommer!
ledig tisdag och onsdag.
två hockeymatcher hemma, tisdag och lördag (och en borta på torsdag, följs via radio den här gången).
1års kalas på fredag.
lång arbetstur på söndag - dubbellön ftw!