söndag, januari 29, 2012

tecken

huvudvärken igår var tydligen ett tecken på att förkylningen var på väg tillbaks. en knapp vecka hann jag vara frisk, men i morse vaknade jag upp med ont i halsen, täppt näsa, ont i knäna och huvudet tungt som bly.
och jag som så duktigt ätit c-, d-vitamin och omega3kapslar var kväll. så det blir att ta fram bafucin och finrexin ur skåpet igen då. bobborna har säkert hoppat på mig på jobbet (där var och varannan insjuknar varje dag) eller i sundom när jag var på besök i torsdags...
hade ju planerat gå till stan idag, tur i oturen kollade jag på nätet öppethållningstiderna för affären jag tänkt besöka - och dom har stängt på söndag! så istället har jag hållit mig hemma idag, tvättat ett par maskiner kläder, gått några korta promenader med hunden och slöat i soffan resten av tiden.

skulle till att göra mig en smoothie just, men blendern jag fyndade på jobbet häromdagen visade sig vara kaputt även den - ena låsmekanismen undertill var trasig och därmed läckte glasbehållaren. tur jag tvättade ur den före jag använde den, annars hade jag märkt olyckan för sent och fått en väldigt klottig köksbänk - nu fick jag istället bara vatten i diskhon! så jag fortsätter spana efter den perfekta blendern...

så... ännu många timmar kvar av denna söndag, vad ska man hitta på...