lördag, januari 28, 2012

det var den lördagen...

har dragits med en grym huvudvärk idag. envis som jag är tar jag inte värkmedicin mot huvudvärk, utan hoppas alltid att värken ska gå över av sig själv. har försökt ta det lugnt idag, druckit mycket, undvikit tv och dator och insupit frisk men ack så kylig luft. inget har hjälpt. tar därför natten nu, bara jag sett färdigt terra nova. verkar vara en helt sevärd ny serie! någon annan som sitter hemma denna lördag kväll och kollar?
imorgon tänkte jag gå en sväng på stan, ska försöka hitta mig en ordentlig vinterjacka, parkas-modell, och eventuellt ett par nya toppabyxor*. någon som vill komma med som sällskap och smakråd?!
så nu säger jag tack och godnatt och önskar er alla en trevlig fortsatt lördagkväll!

*ni vet, såna vadderade vinterbyxor (vad heter dom på riktig svenska?), som ju ska brukas i tex slalombackar, men som jag kommer behöva använda inkommande vecka när jag traskar till jobbet o63o åtminstone fyra morgnar i temperaturer under -20. hurr och burr.