onsdag, januari 18, 2012

inte på topp

det är inte bara matte i huset som är krasslig nu. helt out of the blue spydde jewel just. på mattan förstås. och nu ligger hon på golvet (inte på någon av sina tre olika dynor, inte i sin hundkorg, inte i soffan - på golvet) och ser ynklig ut. försöker locka upp henne i soffan, men fröken är envis. kanske hon, precis som matte, föredrar det svala golvet när hon har spysjuka. fast jag antar att hon inte har spysjuka, bara (förhoppningsvis) fått i sig nåt opassligt där ute.

matte då? halsontet är borta, dras istället med en torr, äcklig hosta och tungt att andas. nu fick jag äntligen också mätt feber, 37.5 visade mätaren - kunde gärna få stiga lite närmare 38 så jag kunde lämna hemma från jobbet med gott samvete.
gjorde mig en vitaminbomb just. eller en smoothie kanske det heter. mango, banan, äppel och en skvätt mjölk. gott. speciellt när jag inte ätit frukt på evigheter. men min blender är kaputt. luktar bränt efter bara några småknyck. får nog investera i en ny tror jag bestämt. för efter vinter kommer vår och våren brukar väcka min fruit smoothie-törst.
nu tror jag att jag ska ta och krypa under täcket och invänta john blund - allt för att orka upp imorgon före o6.

ber om ursäkt att bloggen blivit en bildlös klagoblogg. lovar bättra mig! snart.