söndag, januari 22, 2012

när det inte blir som man tänkt.

nu har jag streckläst peppes och karins bloggar. från strax efter julafton fram tills nu. eller ja, jag hoppade över dom inlägg som inte handlade om deras thailandsresa. men dom inlägg som handlade om deras thailandsresa har jag läst (läs: tittat på alla foton) flera gånger om.
och nu kan jag bara konstatera att jag absolut inte fick ut så mycket av min egen resa som jag hade önskat. med andra ord, jag måste få åka tillbaka åtminstone en gång. och då göra allt som jag hade tänkt men som jag inte gjorde nu.
som att tex utforska stället jag bor på och inte göra samma sak varje kväll. och åka till akvariet vid siam square (som jag förvisso gick 1oom ifrån tre gånger, men våra steg styrde alltid till mbk istället för siam square). jag visste inte ens att det fanns ett akvarie vid siam square, så en annan sak jag ska göra annorlunda inför nästa resa är att läsa på lite mer, ta reda på vad som finns och löns att göra. definitivt.

men missförstå mig rätt - jag är nöjd med min resa, glad att jag åkte. men efter att ha sett peppes och karins foton så känns det som att jag inte har så mycket att visa upp :)