tisdag, december 14, 2010

sömnlös natt

sov dåligt i natt, gjorde så ont i ryggen så jag hittade ingen bra ställning att sova i. har tydligen ätit sirdalud för länge så nu har den ibland ingen verkan. förutom att jag fortfarande somnar väldigt snabbt efter att jag tagit den, men vaknar dock efter 1-2h...
ska vila en stund nu igen, var just ute med hunden. sen blir det väl att traska i långsam takt ner till terveystalo och via vasa magnet på vägen hem. scary. hoppas få en tid snabbt och att jag får ett läkarutlåtande asap. på ett sätt hoppas jag att mri.n visar något som kan åtgärdas, men ändå önskar jag att inget nytt hittas. om inget nytt hittas kommer det säkert att kännas som bortkastade pengar, men ändå som en lättnad. eller lättnad, nja, kan ju inte förstå hur jag kan ha så här ont ännu och tycker att det vi nu hittills vet (dvs över-rörlighet och en liten förändring mellan två kotor) inte kan förklara smärtan.
om jag försöker röra på mig lite mer en dag så har jag än mer ont nästa dag. en ond cirkel mao.
dessutom känner jag av en liten förkylning nu också. så där passligt före jul. not feeling it.