fredag, december 10, 2010

hohoho


lyssnade på julmusik idag för första gången i år, i förmiddags när jag tillverkade tre julkort... fastän det bara är två veckor kvar till jul så känns det ändå lite konstigt tidigt att lyssna på sånt. kanske beror på att jag ju inte jobbat på tre veckor och därmed inte behövt stå ut med någon julrusch ännu, ingen julmusik eller -pynt i butiken har jag heller behövt stirra eller lyssna på i upp till 9h/dag. ljus lyser hos mig året om, så dom förknippar jag inte riktigt med julen. men, sakta men säkert ska vi nog få in julefriden här hos mig också.
enda som egentligen påminner om att julen närmar sig med storsteg är en guldfisk-skål full med silvriga julgransbollar, min julkalender, dom tre julkorten på köksbordet och påsen med ännu oinslagna julklappar under pianot...
så i väntan på hohoho...