onsdag, december 01, 2010

dagen hittills...

förmiddagen började bra - ryggen kändes ok och jag vågade mig ut på en friskluftspromenad med hunden utan att oroa mig för att det skulle göra ont. men när förmiddagen gled mot eftermiddag kom värken gradvis tillbaks vilket betyder att förmiddagen gick bra enbart pga att jag tog sirdalud väldigt sent igår kväll...
har försökt hålla mig igång idag dock, för att testa om det faktiskt skulle funka att börja jobba igen på fredag. men att stå eller sitta alltför länge är totalt omöjligt ännu. helst hålls jag i halvliggande eller liggande position. so i'm sad to say att jag bokade in en läkartid till torsdagen och blir tvungen att ringa jobbet imorgon med dåliga nyheter...

nu experimenterar jag med lite mat i köket. sånt som kan lämna och bli färdig utan mitt vakande öga. slängde in i ugnen en bit sej med tjocka mozzarella-skivor och bitar av paprika/gräslöks-mjukost (sån musta pekka-stil) - hoppas det blir gott! till det kokar jag ett ägg.
sku vilja duka upp med popcorn ikväll till bloggalan, men det blir väl istället gurka, paprika och ost, gott så :)