söndag, november 21, 2010

crap timing.

blev superglad i början av veckan när jag märkte att julöppningen är idag och inte nästa veckas söndag. har missat julöppningen 3 eller 4 år i rad pga vår årliga tomtefotografering på jobbet, dvs jag har alltid jobbat då. men iom den här jäkla sjukledigheten kan jag ju inte gå ändå.
men iofs. vem vill nu se lyckliga, puttenuttiga par och perfekta familjer som mysigt strosar på stan och gör så man själv känner sig ensammast i världen. svar: inte jag. så kanske lika bra att jag inte kan gå pga smärtan i ryggen. som faktiskt (tack vare sprutorna jag fick igår) inte ännu är så farlig. men så har jag ännu inte rört på mig så mycket idag - bara en kort promenad med hunden i gränden bakom huset.
fyrverkeriet tänker jag kanske se från matt-balkongen sen. men skulle nog ändå väldigt gärna ha velat gå på stan. med skygglappar på :D
gubben som skulle köpa soffan åt sin dotter har ännu inte hört av sig så köpet blev tydligen inte av. den var kanske en cm för lång eller nåt. suck. vill ha min "nya" soffa...
söndagar suger.

// lyhyesti suomeksi;
en siltikään voi mennä katsomaan joulunavausta kaupungille. olisi ollut ensimmäinen kerta vissiin kolmeen tai neljään vuoteen, kun meillä on aina ollut joulupukkikuvaus töissä just samana päivänä mutta tänä vuonna se on vasta ensi viikon sunnuntaina. mutta saikun takia en voi mennä. ehkä katson ilotulitusta kotoa sitten... noh, en ainakaan tarvi nähdä kaikkia söpöjä, rakastuneita pariskuntia eikä täydellisiä perheitä siellä torilla...