måndag, november 22, 2010

kot-kot-kot

blev en sen frukost idag, kan väl snarare kallas brunch. stekte kycklingbullar och åt med två kokta ägg och majonnäs. nanna!
så här gjorde jag bullarna:
  • 250g maletkött av kyckling
  • 1 ägg
  • ½ gul paprika i små bitar
  • ca 1dl riven ost (mozzarella)
  • salt
  • citronpeppar
stekte i smör tills dom fick ordentligt med färg - är alltid så nojig att mat jag gör inte blir tillräckligt genomstekt så hellre för mycket färg än för lite :D runda och perfekta blev dom inte, men ack så goda! och nu har jag mat för ett par dagar.

imorgon kommer mamma, stannar visst en vecka. tur i oturen att soffan inte blev såld, så hon har nånstans att sova :) vilket påminner mig om att jag måste bädda min säng med nytvättade lakan - har inte sovit där på evigheter...
men nu väntar tv-tittande i soffläge, tog på att stå och steka kycklingbullar!