söndag, november 21, 2010

crap igen.

gick till apoteket och via sale på vägen hem. typ ett kvarter att gå. inte så farligt. gick dessutom i slowmotion så att t.o.m en mommo hann förbi mig :D
MEN då jag kom hem blev jag lite småsur. köpte en ost. och den var möglig! fastän bäst före är lååångt borta. så det blir att gå tillbaka imorgon och hämta en ny. crap crap crap. jag borde ju ha tillräckligt med erfarenhet pga mitt jobb att veta bättre. alltså att kolla noga. kollade datum. kollade pris. men inte om den var möglig. och det var väldigt synligt! ändå missade jag det. nå, tur så har jag en ost i kylskåpet från förr. men ost går åt helt otroligt mycket här just nu. tack vare lchf. vilket påminde mig att jag ju borde mäta mig nu! återkommer senare om det finns nåt positivt att berätta!

// lyhyesti suomeksi;
kävelin korttelin verran apteekkiin ja salen kautta kotiin. kävin niin hitaasti että yksi mumma ehti mun ohi :D ostin salesta mm juuston, jonka huomasin olevan homeessa tultuani kotiin. ARGH!!! eli joutuu mennä huomenna takaisin vaihtamaan. miten en sellaista huomannut?! minunhan pitäisi tietää paremmin ja katsoa tarkasti tuollaista. päiväystä katoin kyllä ja siitä se home ei voinut johtua. onneksi mulla oli jääkaapissa ennestään juustoa. kun sitä menee nyt roppakaupalla - kiitos lchf:n! siitä puheenollen, pitäisi tänään mitata ja verrata - ilmoitan myöhemmin jos on ilmoiteltavaa!