måndag, februari 14, 2011

brrr...

ser fram emot att gå till arbetshälsovården kl o7:5o imorgon!
ska få gå på ordentlig, grundlig laboratorie-undersökning. ska bli "kul" att få veta vad jag lider av för brister (vitaminer, järn...) så jag kan börja bli kvitt den eviga små-flunssan jag dras med. det ska även vägas och mätas tack vare vår nystartade pullukat-grupp på jobbet :) för varje 5% i kroppsvikt vi lyckas bli av med får vi någonslags morot av chefen. låter nice :)

annars så lyckades jag ju pricka in kanske den bästa vintersemesterveckan eller hur?! ;) visst, roligt med sol, men på riktigt, vem vill vara ute och njuta av ledigheten när man måste klä på sig ungefär 5 lager kläder för att inte förfrysa varje kroppsdel?! nej, jag är inte bitter, speciellt inte då det ju inte ens var jag som valde tiden, då jag just då befann mig på sjukledigt för ryggen och min semester blev slumpad av chefen... glad över att inte behöva jobba under hurjat päivät (som vi har just nu på mm, skynda och fynda!) är jag absolut, men hade sett fram emot att kunna vara ute och motionera och sånt...
pullukat ska imorgon och pulka till rapatunturi, jag tror det finns en liten risk att det blir inhiberat, vad tror ni?!
kanske jag skulle sätta igång med något här hemma nu då, sooom... städning av sov/klädrummet. men först - något att äta!