fredag, februari 18, 2011

att inte få en väska packad

jag behöver som sagt inte ha med mig så mycket (tycker jag) på min 28h trip till h:fors. kameran ska förstås med. dödö, tandborste (tandkräm får jag säkert låna), parfym, mascara. nåt att sova i. that's about it. jag är ju som känt lite av en slacker så jag kan gott och väl gå i samma kläder på söndagen som på lördagen. 
det enda problemet för tillfället är nog mest vad jag ska ha på mig. det lär faktiskt vara kallare där nere imorgon än här uppe. hade tänkt ta mina urhärliga nya kilklackar men tror bestämt jag tänker på värme och bekvämlighet före snygghet nu. så det blir mina fake-uggs. jackan då. vill ju inte få värmechock när jag traskar omkring i butikerna och min bruna, tjocka, härliga vinterjacka är rätt tung att bära på om man sen faktiskt får för varmt så man måste ta av den. så jag funderar på lagerpålager-filosofin. 
upptill: 
en långärmad + en eller ett par tunnare koftor + min vita eller gråa kappa med min vita underbart varma och gosiga snood från gt alternativt min vita stickade snood-huva från lindex.
nertill:
två lager leggings, benvärmare och fake-uggsen. låter det ok?! eller ska jag hellre satsa på en tröja + kofta och vinterjackan? help me someone!
har biljetten, och mitt boarding card blir as we speak utprintat i sundom, jag har checkat in, pass behöver jag i princip väl inte, men tar med det ändå. tuggummi check. kamera-akkun laddad (måste gå och sätta det i kameran NU annars kan jag glömma det hemma). ipoden laddad (om ifall jag vill lyssna på musik på flyget eller bussen, eller om jag får för mig att blogga lite snabbt).
något annat jag glömt eller behöver ha med?!

nu är det bara att hoppas att det inte ställs till med dunderbrakfest i lägenheten under ikväll, eftersom jag MÅSTE somna i vettig tid, blir upphämtad o6:1o imorgon!!! men det är bara det att risken för fest och härjande är rätt stor för just nu spelas musik så högt att jag kan urskilja orden - bådar alltså inte gott! men ännu behöver jag ju inte gå och sova, så vi håller tummarna.

tror jag ska ta ett lugnande varmt bad efter kvällspromenaden med jewel, som blir lite tidigare än vanligt iom den tidiga uppstigningen...
ha en mysig fredagskväll mina vänner!