fredag, februari 25, 2011

att vänta på ett flyg

mor skulle komma ca 21:2o med flyg från sthlm. strax före egentliga avfärd meddelade hon att det blir lite senare. tekniska problem. ny beräknad ankomst 22:54. som sedan blev 23:21. och nu väntar vi på mera information. 
tycker inte om det där tekniska problem - det blir liksom alltid lite pirr i magen om man sen åker med det flyget (att det inte byts ut alltså) - är faktiskt det tekniska problemet fixat!?
och fastän det inte är jag som flyger idag så är jag nog lite nervös ändå.
en kopp kaffe fick hon medan hon väntar. en sketen kopp kaffe. 
hoppas det löser sig där borta, så att hon inte blir och missa marius kalas imorgon. det är ju därför hon kommer hit så. 
risken att jag somnar här före hon kommer är stor. men tänker försöka hållas vaken och se scream. och scream2 om hon inte kommit före det. för att slappna av efter en jobbig arbetskväll. lite popcorn och en karpalo lonkero tror jag det blir också. fast klockan är mycket. det har jag förtjänat.

edit. eta 23:36 
edit. eta 23:44