söndag, oktober 02, 2011

snabbis

det blev en snabbis på festen ikväll.
eller ja, vi kom i god tid före 22 när allt skulle börja. först efter 223o kom det igång. då skulle egentligen dingo ha börjat spela, men dom entrade scen närmare 232o. jag orkade mig igenom två låtar, sen sa jag tack och godnatt och gick hem. ryggen gillade inte alls att stå upp och fastän jag satte mig ner och vilade under ett fuskträd medan det inte var något program på g, så funkade det inte. inte utan medicin.
så jag lämnade mammorna att digga dingo och sturm und drang, vek upp blazerns krage, höll hårt om kameran och handväskan och styrde stegen mot skolhusgatan. nu triangelmedicin och natten. åter till jobbet imorgon, tredje kontorsskiftet denna vecka.

ps. jean, du skulle nog ha trivts på galejet, hur kul är det inte att iakta människor och deras klädstilar och dryckesvanor samt lyssna på suomipop och tonårsrock!? men mitt sällskap skulle du inte ha haft nån nytta av, så kanske det var tur att du inte köpte biljett!?