fredag, oktober 14, 2011

fake men ändå real

ute på promenad med jewel just såg jag ett gäng uppklädda damer och herrar. antog att det rörde sig om årsfest av något slag. fastän jag stod där i min fake-onepiece och mina fake-uggs, osminkad och med håret på sned, så kände jag mig ändå mer äkta än dom. årsfester, och speciellt klänningarna där, känns så himla pretentiösa.
exempel på årsfestklänningar
missförstå mig rätt, att få en chans att verkligen klä upp sig fint, med värsta sminket och håret så tight uppsatt att du ser 2o år yngre ut (p.g.a. ett gratis face-lift) - det skulle ju vara jättekul. men hela tillställning vad heter årsfest känns så stelt och just pretentiöst. visserligen har jag aldrig gått på årsfest, så vad vet jag. det kan ju vara helt trist och tråkigt alldeles underbart. så rätta mig om jag har fel!