torsdag, oktober 27, 2011

jewel - jevel - jävel - devil

ibland, men bara ibland, blir jag väldigt ledsen på min juvel. som tex i natt när hon inte lät mig sova. först snarkade hon som en gris så att jag inte kunde somna, inte fast huru jag försökte få henne att vakna till och sluta snarka gick det. tror jag somnade först närmare två. och blev sen väckt halv fyra när hon tassade på i lägenheten. hon gick bara för att dricka vatten men det var tillräckligt för att få mig att vakna. och efter det kunde jag inte somna om. tror jag fick tag på sömnen tio minuter innan jag egentligen skulle stiga upp. vilket jag ju inte gjorde, utan snoozade i en rejäl halvtimme. valde att köra på torrschampo och uppsatt hår i utbyte mot att få dra mig en liten stund.
inför denna dag hade jag dock verkligen behövt en god natts sömn, behöver vara extra alert på jobbet eftersom jag "installerar" dom nya tobaks-maskinerna. jes gott folk, vi kör på med ny teknologi, touchscreen och allt ;) fyra timmar tog det att få påfyllt dom två första maskinerna så nu sitter jag alltså på min första kaffe - kunde (och ville) inte lämna en maskin halvfärdig innan jag tog paus.

hur har er gråa torsdag börjat då?!