tisdag, oktober 26, 2010

lediga tisdag...

av nån konstig anledning tycks jag alltid vara ledig på tisdag nuförtiden. helt ok så länge man hittar nån annan som är ledig. som idag. bästaste saga <3
dagen började med en sen frukost (en bit rågbröd med ost, sallad och gurka, en risifrutti och en kopp gerimax) och blogg-läsning
sen traskade jag iväg till stan
så där ser jag alltså ut nu, nyklippt lugg och färgen ska föreställa mörk choko. här ser ni oxå halsduken med huva jag pratade om tidigare. love it!
lunchade med söta saga (som inte tog sig på bild idag, därav detta konstverk). hon inmundigade en bakad potatis med kyckling och jag åt en sallad med getost-toast.
dagen fortsatte med vattenlöpning, promenerade till och från simhallen, duktigt gjort tyckte jag, lite aj tyckte ryggen. så därmed gav jag mig rätt att slappa resten av kvällen i soffan :D
ska strax ut med hunden och sen tänkte jag ta ett varmt bad innan det blir dags för kvällstugg och slötittande av tv...
imorgon ska jag träffa en vän som går i väntans tider; lunch på stan och shopping av babytillbehör...
hittade ju förstås ingen jacka idag på stan, så gör ett nytt försök om jag hinner imorgon.
testade dom här skorna idag och blev lite småkär. men strlk38 var för stor och strlk 37 fanns ej. blev lite småledsen. men ska kolla senare i veckan om jag hinner om det har kommit in fler. för priset 29,9o är en dröm! kollade på liknande skor i tre andra sko-butiker och där blev priserna direkt dubbla, tredubbla eller t.o.m. ännu mer :( jag menar, varför köpa ett par dyra skor när du kan köpa många par billiga?! :) i love them shoes!

har annars fått frågor om hur jag gjorde barnens dag-fotona - picnik.com - testa även du! lätt att använda, finns massor olika roliga funktioner; ramar, klistermärken, alltmöjligt. jag har aldrig varit nåt stort fan av photoshop i den bemärkelsen att man retuscherar människor, tar bort skavanker eller "några kilon". jag har alltid ansett att människan är vacker som den är. en bra fotograf tar bra foton hursomhelst och ska inte behöva "fuska" sig fram till ett perfekt foto. men picnik.com är mera ett roligt verktyg, som jag gärna använder nu som då för att göra ett annars kanske tråkigt foto roligt.

nu byltar jag på mig lite varma kläder och går ut en sväng.
tjolahopp tjolahej / pippi