måndag, oktober 18, 2010

4 bröllop och 1 begravning...

när jag i början av 2o1o (eller när det nu var) fick min första inbjudan till bröllop blev jag jätteglad. snart kom nästa inbjudan. wow vad kul! sen kom tredje och jag var i extas! men sen, när fjärde kom, tänkte jag "hoppas det kommer en till" för... fyra bröllopsinbjudningar fick mig att tänka på "fyra bröllop och en begravning" och en begravning ville jag ju inte vara med om. men tyvärr stannade inbjudningarna vid antalet 4. hade redan hunnit glömma hela grejen men nu i helgen dök meningen upp i mina tankar igen i.o.m. att lilla my ju verkade vara dålig...
och så blev det.
fr.o.m. idag finns ingen my längre
jag fällde några tårar när jag fick veta det idag. var just på väg hem från jobbet. usch. kan inte tänka mig hur jag kommer reagera när den dagen kommer att min älskade jewel inte längre orkar...
my är alltså (om någon undrar) min brors ena katt. kom med på köpet när han började sällskapa med sin nuvarande fru. hon har alltid varit den lilla skygga katten medan fjalar är stor och väldigt busig.
mys njurar var helt förstörda och det fanns inget att göra sa veterinären.
känns på ett sätt skönt att jag fick sitta med henne i min famn på lördag kväll. i flera timmar. har aldrig haft henne i famnen förr... som sagt, hon var jätteskygg och trivdes bäst under soffan eller gömd nån annanstans. nu är hon borta och förhoppningsvis mår hon bättre där.

rip my
my hittade ett gömställe i jewels säng 161o2o1o
my 3oo82o1o
har inga fler bilder på my, just för att hon oftast gömde sig när man var på besök...