söndag, oktober 17, 2010

en dag med marius

åkte ut till sundom på fredag kväll efter jobbet, blev bjuden på tortillas (för min del med enbart gurka, tomat, sallad, ananas, ost och salsa) och såg på idol
efter att elin och geir galant gått vidare blev det dags för sängen - sov halvt dåligt för jewel snarkade som en ko, vaknade före o6 när marius började gråta. ännu var det dock inte min tur att sköta. men från ca o83o var jag på tumis med <3 marius i princip hela dagen.
vi började med förevisning av alla världens bilar och traktorer
 sen följde klossbyggande
sen skulle jewel klappas lite
sen ringde vi mamma och pappa och kollade att dom hade det bra
sen åt vi potatismos och köttbullar med lite gurka
efter det var vi lite trötta och tog en timmes middagslur
sen var det dags för en promenad till parken där vi satt i ett jättestort träd
lekte i sandlådan utan leksaker
åkte rutschbana (hur fasiken stavar man det egentligen? med eller utan -s-?!)
och lekte tittut
sen hittade vi en mal på marken som vi följde efter flera meter
efter det gick vi hem igen, via faffa en sväng, och sen blev det mat igen. och sen var det dags för lördags-bad med tusentals ankor och fiskar. välling - borsta tänderna - sängdags.
världens sötaste och lättskötta marius. lika svårt för att somna som sin faster tycks han ha dock. vände och vred sig, rulla till vänster och höger, fundera högt och prata... men till sist somna han. jag tvingade mig själv att hållas vaken, fast trötter var jag med. en huippu dag med marius hade jag iaf! <3

***

sen tänkte jag kolla tv med jewel tills M kom hem. men märkte att lilla my, en av katterna, var väldigt konstig. hon var groggy och gick inte rakt, hölls snällt i famnen, hon som annars är jätteskygg och springer undan och gömmer sig mer än gärna under soffan... försökte få henne att dricka vatten och länge satt hon sen vid vattenkoppen, lapade försiktigt nu och då lite vatten... förhoppningsvis var hon borta bara pga uttorkning och knappast hade hon ätit heller. kom ihåg att jag sett henne under dagen liggande hela tiden på samma ställe. man blir så ledsen när djur eller små barn är sjuka, då man inte vet vad som felar dem, och inte kanske kan hjälpa :( hoppas my blir bättre iaf fort!

***


edit 2o56. lilla my tycks inte ha blivit bättre, tydligen blir det ett besök till veterinären snart. man blir ju så ledsen :(