måndag, juli 16, 2012

upsanddowns

halvvägs till jobbet idag kom jag på att jag skulle ha med kameran, för jag behövde den direkt efter jobbet. den var hemma. down.
två alternativ: vända om, hämta kameran och bli försenad till jobbet eller hämta kameran snabbt efter jobbet och göra jewel besviken, som tror att hon ska få gå ut när jag kommer hem. valde förstås det andra alternativet.
efter jobbet alltså en snabb sväng hem efter kameran och iväg på fotokeikka igen. en väldigt snabb keikka idag. up.
sen hem och ut med jewel. ett telefonsamtal senare var jag på väg till jakobstad. hängde där ett par timmar. up. 
sparkade ena stortån i ojämn asfalt, kändes som om tån åkte in i fotvalvet. down. 
åt crappy fish&chips (fiskpinnar, hallå!?) från korvgörans. down. 
körde tillbaks till vasa. jag körde alltså. älskar öppna landskap med raka vägar. up.
gick husesyn i vöråstan och funderar på att flytta. jag som fullständigt hatar att flytta. men det lutar mot att det blir flytt till vöråstan under semestern. up.


detta skulle alltså bli mitt nya hem. nyrenoverad etta med öppet kök. hifi-kylskåp. hifi-dusch. up. up. up. 
ingen balkong dock. down. 
men sjukt nära till jobbet. sjukt nära till parker och vatten. up. up. 
och förmodligen världens bästa hyresvärd. up.
and on that note avslutar jag för ikväll.