tisdag, juli 03, 2012

happy happy joy joy

fick just mail från vaasan sportin kannattajat ry's puheenjohtaja. han har jag alltså varit i kontakt med angående fotona till nya hemsidan
jag undrade hur det är med copyrighten. eftersom jag inte får betalt för att dom använder mina foton så vill jag ju ändå se till att det verkligen framgår att det är mina foton. jag är väl medveten om att folk lätt kan "låna" dem sedan från sidan. foto-stöld på internet är väl vanligare än vanlig stöld nuförtiden.

men ja, till svar fick jag att det tyvärr inte är möjligt att ha copyright-text på varje bild, men att: "...sivun alareunassa on tieto että sivuston kuvat on kuvannut maria sundelin. sun kuvat oli niin hyviä että muille kuville meillä ei ole tarvetta."
fatta känslan! mina bilder är så bra att dom inte kommer använda andra bilder! visst, det kan ju komma andra bilder ännu som dom alltså inte sett, och dom kan ändra sig, men den där meningen, den gjorde verkligen min dag!
lycka!