söndag, juli 22, 2012

nybadad

det tog tydligen på att ha sleep-over (för mig, inte för tre-åringen), så när gudsonen blivit upplockad av sin far slängde jag mig på soffan. och somnade. sov ett par timmar och ajaj vad det var skönt. fast jag vet ju att det kommer påverka min nattsömn. en värkande vänsterarm (sviter från lunginflammationen -98) kommer inte göra det lättare heller att hitta john blund.

regnet öser ner där ute nu, försökte visa åt jewel på balkongen, öppnade fönstret och lät hennes tass bli blöt från balkongräcket. men ändå vill hon ut. får nog vänta med det en stund. jag kom just ur badet (något jag kommer sakna på nya stället) och tänkte bänka mig i soffan med amazing race och glimminge-ost om en stund.

nu är det bara tre veckor jobb kvar innan semestern börjar. det betyder tre veckor tid att komma igång med sorteringen här hemma - mycket ska slängas, säljas eller ges bort, speciellt sånt som stått i skåpen och inte använts under dom fem år jag bott här.
ni som varit hemma hos mig, är det någon som är intresserad av att köpa spegeln jag har i vardagsrummet? eller korgstolen som står på balkongen? den är lite sönder på ena armstödet, så den kan fås gratis! bara att höra av sig om det finns något ni kikat på hemma hos mig, som kunde intressera!