söndag, juli 29, 2012

oh, what a night!

vaknade vid tretiden av att det mullrade i mitt huvud - grym huvudvärk kom från ingenstans. och det mullrade inte bara i mitt huvud, utan även ute. världens åskväder hade just startat. mina läsare i vasa kan inte ha missat det! steg upp, drog ur alla sladdar och ställde mig på balkongen med lillkameran. stod där en timme! filmade en hel del fina blixtar. och regnet sen när det väl kom - som det öste ner! det här var nog sommarens första(?) ordentliga åskväder!
efter en timme gick jag in, fastän det fortsatte åska rejält ut mot sjön i ännu minst en timme. låg vaken till nångång efter fem.
ska nu iväg till jobbet - dubbellön ftw! - men lovar försöka hinna klippa ihop lite blixtar och dunder ikväll, så får ni också se, om ni nu mot förmodan missade det i natt!