måndag, september 05, 2011

röda, svarta, äppeltjuv och lillabo

har spenderat några timmar med brorsbarnen i sundom.
med den äldre tog vi en liten promenad ner till farfars (min fars) gräsmatta för att sparka lite boll. men ser ni, det intresserade inte gossen länge. nej han ville plocka bär. så vi letade svarta vinbär, men det fanns det inte många av. så testade vi röda vinbär och fastän jag tyckte dom var sura åt gossen med stor aptit. jag fick sen locka bort honom för att han inte skulle föräta sig.
vi låg i gräset och funderade på varför det pickar och hur det luktar.
sen ville vi plocka äppel. frågade förstås först lov av min faster. en liten påse fylldes med en baktanke - "mamma ska laga äppelpaj". får se om hon fixar en sån här någon dag :)
sen sparkade vi på svampar på vägen uppför backen hem.
sen byggde vi tågbana, fast jag inte tänkte lyckas klura ut hur det skulle bli en åtta av det hela.
ikea lillabo
men det gick till sist och sen förevisade jag mina trollertrick när jag fick loket att åka framåt utan att röra i det - vet ni hur?! vet dock inte om två-åringen var lika imponerad som jag själv var ;)
nu the devil wears prada på nelonen med tända ljus...