fredag, september 09, 2011

mat- och väderbloggen

min vila blev en ordentlig sömn. eller jag slumrade till ordentligt små stunder åt gången men vaknade till emellanåt av värken i nacken. vaknade ordentligt först när ösregnet störde mig. herrejee vad det öste ner! fick övertala jewel med hjälp av lite godis att vi inte skulle gå ut just då, hon tycktes inte förstå att det regnade. vanligtvis känner hon på sig om det är skräp väder, och då brukar hon vägra att gå ut. annat var det nu ikväll.
men nu, nu ser jag en fin rosa himmel från vardagsrumsfönstret, där mellan några mörka moln. vackert.

nu har jag äntligen satt maten i ugnen, väntar med spänning på hur den blir. en bit lchf-pizza, något kallt att dricka. vete-räven runt nacken. lite tv. sen hoppas jag få tag i sömnen i tid, väckning imorgon o6oo - dag 4/1o.

vad ska ni hitta på för skoj i helgen då?!