söndag, september 04, 2011

accent colors

har helt förälskat mig i trenden (som inte ännu helt simmat i land här i landet, såvitt jag vet) som är stor i tex lala-land och london.
trenden är alltså att måla (oftast) ringfingernageln i en annan färg än resten av naglarna. på sommaren matchas ringfingernageln sedan med tånaglarna och det ser jag fram emot att testa på thailands-resan när fötterna inte behöver gömmas under lager av strumpor och skor :)

hittills har jag hunnit testa tre varianter, första gången hade jag rosa och brunt, i veckan som gått råkade jag gå omkring med sverige-naglar (gul+blå) och nu har jag just lackat naglarna i neonrosa och orange. försökte ta en bild men det ville inte lyckas, såg bara ut som om jag hade samma färg på alla naglar. dvs mina naglar ska ses live... men snyggt är det and i'm loving it!
hittills har jag bara sett en bloggare här i finland som gör som jag - söta camilla har koll på vad som är rätt!

nu laddas här inför kvällens film med tända ljus, popcorn och en lonkero. imorgon börjar en 6dagars arbetsvecka kl.o7oo. så nu jag säger godnatt blogosfären, syns imorgon!