måndag, augusti 29, 2011

i väntan på utbrytning

har kännit mig trött i kroppen och knoppen sen fredag. lite småont i halsen. småtäppt näsa nu som då. allmänt svag.
tänkte, att än en gång blir det en seg semiförkylning jag kommer dras med ett rejält tag. men idag tror jag att den äntligen fått för sig att slå till ordentligt; har nyst femhundraelva gånger, frysit som en gris och huvudet (bihålorna) känns täppt och tungt. så jag mätte feber just - uppe i 37,6. inte kanske så mycket men det visar ju att jag inte är helt frisk iaf.
och än en gång kan jag konstatera - tunnollinen työntekijä sairastaa vapaapäivillä! dvs jag har ledigt tisdag och onsdag och då passar jag på att vara sjuk, allt för att inte behöva sjukskriva mig :S
så planen för imorgon är: sova länge (så länge jewel låter mig), ligga under täcket mest hela dagen, överdosera på finrexin, läsa lite tidningar/böcker och slösurfa samt se på dåliga serier och talkshows på tv.
nu ska jag gå och försöka snyta ut en liter snor ur min täppta näsa - hur det ska gå till vet jag dock inte :D sen blir det lite hollywoodfruar och sen hoppas jag att john blund har hittat mig så jag får en god natts sömn till skillnad från dom senaste nätterna när jag haft mardrömmar efter mardrömmar och vaknat upp svettig och livrädd :/

hoppas er vecka har börjat bättre!


ps. ursnygga moln finns att skådas där ute, om ni skyndar er! jag såg iaf en hel del wow!moln när jag var ute med hunden just...