torsdag, augusti 04, 2011

463

tacka vet jag bloglovin. tar just itu med mina olästa inlägg. några ska jag väl orka beta mig igenom ikväll. resten tar jag senare. fast då har ju de redan hunnit föröka sig igen, värsta gremlins dom här blogg-inläggen!
ska försöka hålla mig ifrån att kommentera för många inlägg ikväll. varför undrar ni? jo för att jag är för tjock i huvudet för tillfället för att minnas imorgon att jag kommenterat... för om det är något jag ogillar med bloggar (som jag ju annars älskar att läsa!) så är det dom bloggar där man måste minnas att man kommenterat, för att alltså komma ihåg att gå tillbaks för att se om bloggaren ifråga svarat något.
visst, det finns dom (tex blogspot) där man kan få svaren och fortsatta kommentarer skickade till mailen. det uppskattas och används flitigt av mig! men dom flesta bloggar jag läser har ingen sådan funktion och emellanåt missar man svar på sina kommentarer för att man helt enkelt glömt bort att man kommenterat.
i början av min bloggläsarkarriär störde jag mig på att se kommentarer som började med tex. "sv:" följt av svar på någon fråga, för man förstod ju inte vad skrivaren svarade på. men nu förstår jag och bryr mig inte längre. för jag ser det nu som att bloggskrivaren förstått problemet jag själv nu har. om bloggläsaren är anonym eller inte angett en blogg, ja då förstår jag att man svarar under kommentaren, men om möjligheten finns att svara på läsarens egna blogg, då ser jag det mera som en artighet att även göra det, fastän kommentarerna kan se lite konstiga ut under ens egna inlägg just pga det...
någon som hängde med?!

blev tydligen någon form av bloggripuli nu. kalla det abstinens om ni vill. och förlåt mig.
om nu någon orkat läsa så här långt så ska jag belöna den med en bild:
snälla, söta, kan jag få lite mera sånt här väder innan semestern är slut?!