lördag, augusti 27, 2011

all alone in the city

det känns som att stan tömts på människor.
efter jobbet tog jag en promenad med hunden - ljuvligt väder ute, men ändå såg jag bara några gamlingar ute. inga ungdomar i parkerna, strampens terass var stängd och långtbortifrån hörde jag ljudet av små bomber.
villa-avslutning alltså.
visserligen har jag bara varit en gång på villan i år. men ändå. nog vore det ju roligt att få spendera en "sista" helg där nu, speciellt när vädret är som det är för tillfället. helt sjukt varmt och strålande solsken. men jobbar man helg så jobbar man (fre 1415-2115, lö 1115-1815, sö 12-1815).
så då tänkte jag, att en sista hängaiparken-lördagkväll skulle ju duga det med. men då är återkommer vi till att det känns som att stan tömts på människor. alla tycks vara på villan. eller i en annan stad.
så vad gör man? sitter hemma ensam framför tv.n? urkul. visserligen kunde jag åka ut till sundom och busa med bästaste gudsonen, men känns som att kroppen inte orkar med det ikväll. plus att klockan redan är rätt mycket.
men jag skulle så gärna åka nånstans och se lite raketer, se lite folk, hänga med någon. så finns det någon kvar i staden - give me a call!!!