onsdag, augusti 10, 2011

får jag?

min semester har bestått av alltför långa sovmorgnar. (för det mesta dock bara när vädret inte stått på min sida.) vilket ju är skönt, men så mycket har lämnat ogjort pga det. men sen igen så tycker jag inte att min semester ska gå åt till att städa, diska och tvätta här hemma. sånt kan jag göra sen när jag jobbar igen. dvs med start nästa måndag.
tiden går fort när man har roligt sägs det. tiden går också väldans fort när man inget gör!
och även idag känns det som om jag gärna skulle krypa under täcket igen och sova. bara sova. sova bort hela dagen fast. så får jag det!? eller kan jag få sol från klarblå himmel (jaja, några moln for där nog vara!), mindre blåst och lite värme - då kan jag strunta i att sova :)

imorgon blir det dock andra bullar - tidig väckning och babysitting från morgon till kväll. först yngste brorsbarnet, sedan äldsta. kommer att bli en lång, tung men ack så lärorik och rolig dag!

ps. imorgon är det alltså torsdag. torsdag betyder konstens natt. missa inte detta! här kan ni läsa en av modellernas inlägg om saken!