torsdag, augusti 11, 2011

done with the day

hemma.
efter en lång och lärorik dag! att barnvakta den där 4månaders babyn var nog ganska piece of cake. hon är den ljuvligaste!
sen blev kvällen inte som tänkt. hade velat gå med två-åringen ner till kuntsi och måla på gatorna, men pga tidsbrist blev det inte av. så vi styrde stegen mot stan, min bror och jag och två knottar. hittade min faster i vimlet. och en nygift vacker tös med sötaste krulltotten och stoltaste mannen.
såg några pirater. såg några änglar(?) bärandes på ett badkar. såg samba-tåget.
såg två av mina blivande rese-kumpaner. såg en vackert gravid ung dam, pappan till barnet och en annan bekant. såg en arbetskompis som är mammaledig. såg en annan 4månaders baby och hennes mor.
kollade artisticas hårshow. men från fel vinkel. så jag såg även show två. och sen blev jag tillfrågad att ta ett gruppfoto så då blev det att se även show tre och sen följa modellerna tillbaks till artistica, var jag sedan hjälpte till att desarmera en frisyr och en outfit.
bar sedan hem rekvisita tillsammans med svägerskan och kusinen som deltagit i hårshowen. hennes bil var parkerad hos mig eftersom det redan kl13 på dagen inte fanns parkeringsplats närmare stan. crazyt hur det blir, en gång i året! skulle gärna få ordnas sånt här lite oftare - så underbart att se staden vakna till liv!
på vägen hem såg jag en så fin måne. men pga all packning tog jag ingen bild. nu väntar jag bara att den ska dyka upp bakom hushörnet så jag kan fota från balkongen. för jag orkar inte längre gå ut för att fota...
så sånt. en lång dag resulterar i en lång text. inga bilder än, för dom är tusentals (nånej, kanske några hundra) så det får vänta till imorgon.
nu inväntar jag månen och hoppas den dyker upp innan molntäcket hinner i fatt den. så over and out från skolhusgatan!