fredag, mars 18, 2011

jonas skrev:

"jag tycker det bara e coolt att du har ett intresse du brinner för. e ji så många som bara flummar på, läser se å hör å kollar på prison break...eller liknande.
när e torijuhlat?"

detta var alltså en kommentar på detta inlägg, där jag bad om ursäkt för att jag bara babblar hockey för tillfället.
kul att höra att man är cool :) och torijuhlat är först när ligakvalet är förbi.
du frågade tidigare också om det råkade vara match den 19e då ni har karakväll - och nu är det klart att det är match då, första kvalmatchen dvs. men den är i lahtis. men ni kan ju se till att ni har nelonen pro där ni bastar så kan ni kolla matchen ändå :)
men jonas, egentligen kunde jag klassas som en gloryhunter för tillfället. pga mina ryggproblem ifjol missade jag många matcher, tror att antalet matcher jag gick på under höstsäsongen kan räknas på en hand. patetiskt! men det gör mig inte till mindre fanatisk ändå (bevis kan ni se tex här). men som sagt, genom en främlings ögon kanske det ser ut som att jag följer med bara när det går bra för örnarna. så är inte fallet! dom matcher jag missat pga ryggont eller kvällsjobb har jag antingen följt med via radio, text-tv, resultat-service på nätet, tv- eller stream-sändning. så. då var det klargjort. :)

här har ni förresten poika då den var på besök för två år sedan. eller ja, den stannade ju ett år här då. sen åkte den på resa till joensuu ett år. och nu har poika kommit hem igen. kärlek!
(pic: gunnar bäckman)