tisdag, mars 15, 2011

inga fräknar än...

satt en dryg timme på gustavsborg. så skönt. hann läsa ett kapitel (det är långa kapitel i diamanter är för evigt)...
sjukt roliga kapitel-rubriker i boken ;)
...före sussi joinade mig efter jobbet. vi satt en god stund och pratade hockey, sussis jobb och att komma igång med träning. bl.a.
sen gick vi isvägen hem, eller halvvägs iaf. det var första gången på ett par år ute på isen, för oss båda. spännande saker :)
på vägen hem blev jag stannad utanför hovrätten av en utlänning som frågade vad det var för byggnad. jag: eeh, the court? :D men det är det väl ju? bra att man är insatt och vet saker om sin stad ibland... nåväl, han var nöjd med svaret och bad mig sen ta foto på honom. no problem. fast är ju så van med min kamera att jag först blev lite ställd när jag inget såg genom sökaren, så kom jag på att det är en "normal" digikamera och jag märkte displayen :D men utlänningen fick sina bilder, en vågrät och en lodrät och jag fortsatte min promenad hem.
nu är jag så trött i ögonen, frisk luft gör nog susen, men det är allt för tidigt att gå och sova, fastän det skulle vara helt underbart skönt!
imorgon är ännu en spännande dag, kanske den sista på länge, vad gäller hockey alltså. men vi håller tummarna och hoppas på att säsongen inte riktigt ännu är över!
ute är nu en supermysig rosa solnedgång, men jag orkar mig faktiskt inte upp ur soffan för att fota den just nu så ni får nöja er med en bild tagen från soffan, genom fönstret, med lilla kameran :)
hoppas ni alla haft en skön tisdag och att kvällen fortsätter i mysighetens tecken!