måndag, april 16, 2012

spark i baken

vill så desperat komma igång med träningen för att få den här kroppen min i skick. inte för att jag strävar efter någon beach2o12-kropp, utan mest för att må bättre och vara nöjd med mig själv.

för lite över ett år sedan hittade jag tracy och några veckor följde jag hennes videon här hemma så gott jag kunde, i den mån ryggen tillät. men sen glömde jag henne. 

för en vecka sen fick jag en liten spark i baken, som jag efterlyst, av fru tallund, för att komma igång med tränandet. den måste dock ha kommit med lite fördröjning, för först ikväll började den verka - efter rumpshakeandet letade jag fram tracys arm-video på youtube och tryckte play. döm till min förvåning när jag orkade ända till 5min innan jag nästan tänkte ge upp! nu har jag dock lite svårt att skriva det här - märks att armarna (än en gång) är otränade. men jag hoppas att detta är startskottet som kommer få mig att dra mig till gymmet och min älskade och saknade spinning kanske redan den här veckan!

så nu skickar jag en utmaning till alla mina kära blogg-läsare, tryck play och gör som snygg-tracy - hur länge orkar du?!