måndag, oktober 31, 2011

after the vet

knölen borde inte vara farlig. högst troligtvis en fettknöl. ska kontrolleras regelbundet och om förändring uppstår så kontaktar jag veterinären på nytt.
att jewel varit konstig och inte velat gå ut, inte låtit mig torka tassarna, gnällt till och lyft bakbenen beror på att hennes bakre bens knän hoppar ur led. medfött fel tydligen. vi fick antibiotika och smärtstillande, så nu går jewel ett par veckor på medicin och vi hoppas att hon mår bättre efter det. operation var tydligen uteslutet eftersom hon är så pass gammal.

tackar svägerskan för skjuts och moraliskt stöd och två öron som lyssnade ordentligt på vad veterinären hade att säga - min hjärna hängde bara halvt med eftersom mitt hjärta slog för hund-älsklingen som hade ont. skönt att ha det över. nu lämnar jag er för ikväll och ägnar resten av kvällen åt mitt jordgubbshjärta!