söndag, februari 12, 2012

another sleepless night?!

tips på hur man får hunden att sluta snarka?!

jag vill helst inte stänga dörren om mig till natten, jag vill ha möjlighet att höra och vakna om något händer henne. som tex om hon spyr så vill jag kunna sitta vid hennes sida, paja hennes rygg och se till att så lite som möjligt kommer på mattan*. så därför sover jag inte med stängd sovrumsdörr. och oftast sover jag på soffan. för att den är bekvämare. och för att jag gärna ser på tv just före jag somnar.
men dom här nätterna utan mycket sömn suger musten ur mig.

om jag nånsin har lyckan att få barn, hoppas jag verkligen att barnet ärver min kärlek till sömn.
om jag nånsin har lyckan att få en man, hoppas jag verkligen att mannen inte snarkar.



*varför spyr alltid hundar på mattan? aldrig att jewel självmant skulle sätta sig på golvet, eller ens vid mattkanten mot golvet, för att spy... så mycket lättare att torka spyor från golvet än från mattan.
bör tilläggas, att jewel spyr inte så där varannan natt, ifall nån tycker att det låter så. väldigt sällan nog och oftast är orsaken då att hon lyckats hitta något opassligt där ute som hon mumsat i sig...