måndag, mars 07, 2011

helsingfors-äh

det tog en stund. men här kommer lite bilder från min trip till huvfudstaden för ett par helger sedan.
flygresan ner var en mardröm. mådde illa och flygvärdinnorna luktade som en hel parfym-fabrik - trodde det var förbjudet?!
tog buss 615 in till centrum var jag mötte upp med the fellmans. vi åt frukost på la torrefazzione och det såg ut så här:
sen strosade jag på stan ett par timmar innan jag träffade anna och tina för lite shopping och senare även en matbit. vi åt på ett mysigt italienskt ställe som jag faktiskt glömt namnet på (anna, hjälp!)
hemma hos kietzarna blev det sen lite slapp i soffan innan vi plötsligt bestämde oss för att åka en sväng till ikea. där hann vi gå en knapp timme, tur dom bor så nära :) efter ikea-visiten blev det matlagning, men värdparet ville inte ha hjälp i köket så tina och jag vilade fötterna en stund. vi åt god mat och blev alldeles övermätta så vi orkade inte ens med efterrätten! kvällen avslutades med några ronder buzz.
vaknade utvilad på soffan och fick avnjuta en lång frukost innan det bar av till flygfältet igen. en kort men jätterolig resa! på flyget hem mådde jag bättre än flyget ner så jag passade på att leka lite med kameran. detta var min utsikt:
tills vi ses igen, helsingfors!