onsdag, oktober 17, 2012

idag, en dag bland andra

det kom tre gissningar på vad det var för speciellt med denna dag. men jenny, ett tandläkarbesök gör väl inte dagen speciell, eller inte speciell i det att den bör firas? inte hos mig i.a.f.
och wärtsiläs delårsrapport bryr jag mig faktiskt inte ett dugg om, tro det eller ej!
men en gissning var så gott som rätt. gissar att det är mamma som ligger bakom den anonyma kommentaren som gissade på 1o års jubileum.

jep, idag för 1o år sedan satte jag min fot på minimani för första gången. som anställd. och där har jag trivts så pass bra att jag valde att stanna, fastän jag från början bara tänkte ta ett mellanår och sen fortsätta studera. men jag kom aldrig på vad jag ville studera så dit lämnade jag.

har fått träffa många härliga människor där.


fått vänner.


fått resa.


fått vara med och starta upp nya mm på annan ort.
fått uppleva massor helt enkelt.

och som jag säger var dag - skulle jag sitta i kassan fem dagar i veckan så hade jag nog inte funnits kvar där nu, men har fått göra så mycket olika saker, fått mycket ansvar, så mm har liksom kommit för att stanna.
tills jag vinner den där lotto-miljonen. då kan det nog hända att jag sticker iväg och förverkligar lite drömmar på annat håll.


men tills den dagen kommer så är jag minimanimaria.