tisdag, december 13, 2011

dagen hittills

vaknade i rätt god tid för att vara en ledig dag. hunden var hungrig. hon fick mat. sen började jag på med tvättberget. fick tvättat två maskiner medan jag läste lite bloggar, borstade hunden (helt sjukt massor päls försvann) och gick ut med hunden. sen kom tröttheten. och ett konstigt drag från ländryggen ner i vänster skinka. la mig ner för att vila men värken hindrade mig. till sist somnade jag och skönt var det, fastän värken satt kvar. hade kunnat lämna och sova/vila resten av dagen. men tvingade upp mig, fixade till lite kycklingfileér och har just ätit. så nu blir det av med onepiecen, på med varma kläder och dubbar under fötterna, ut med hunden och sen hoppas jag hinna fota luciatåget genom stan.
någon annan som ska eller har sett på lucia idag?!