tisdag, september 25, 2012

frid och fröjd i nya huset

idag var första gången. sen jag flyttade in i vöråstan, som det doftade gott i trapphuset. det doftade nybakt bulla. nästan så jag ville gå och leta upp vilken lägenhet doften kom ifrån, för att ringa på och kräva att bli bjuden. 
annars doftar här inte nämnvärt gott i trapphuset, mest unket och gamlingar.

det jag gillade på gamla stället var att det inte hördes något från sidogrannarna, däremot hördes det bra uppifrån och nerifrån. här är det andra bullar. från sidogrannarna hörs det jäkla bra. kanske för att dom är halvdöva och ropar åt varandra om dagarna och ser på tv med volymen upp i skyarna och basen uppvriden till tusen. och hunden deras som skäller var och varannan timme.

men annars trivs jag bra. så otroligt underbart att ha kort väg till jobbet, så fint område överlag - kunde gå upp och ner i brandgatorna i timtal, så fina, mysiga trähus överallt! men nu väntar jag på snön lite i smyg (fast jag absolut inte vill ha vinter än) så det skulle bli lite ljusare här ute, nu är det kusligt mörkt så fort solen går ner - dåligt med gat- och gårdsbelysning i vöråstan tydligen.



ps. jenny, tack för den fina komplimangen!