lördag, september 10, 2011

vilken dag...

nackspärren släppte inte mycket under natten. stack i väg till jobbet i arla morgonstund styv i nacken och utan den minsta aning om vad som väntade...
totalkaos pga en överfull hard drive. jag med ansvaret. samtal hit och dit. försöka lösa problemet med en alltför nära öppningstid runt hörnet. men vi löste det. jag och helpdesken. och pensionärerna som köade utanför butiken blev insläppta typ ett par minuter för sent, men ingen tycktes vara alltför arg för det. efterarbetet fortsatte dock för mig och stressnivån var fortfarande hög. svettades som en gris när jag sprang hit och dit. till sist var närapå allt löst och jag kunde fortsätta med det vanliga arbetet på kontoret.
men vanligtvis går jag på första kaffepausen runt 9 när jag börjat jobba kl7. idag blev det halv11. ni förstår ju.
menmen. med gott samvete har jag sedan slappat i soffan efter jobbet, läst lite bloggar... nu tror jag att nacken kräver lite mera magic ice och vila.
svägerskan försöker locka med mig på bio ikväll, ska se hur det känns om ett par timmar. popcorn, en komedi och en mörk sal känns visserligen rätt bra som lördagsunderhållning!